her şey hakkında her şey ama ‘"hiç" "bir" "şey"’



herkesi görüyorum. etrafımda, bana yakın, görebilme menzilimde ama bana uzak, benimle alakası olan herkes mesafe kaygısı olmadan herkesin farkındayım. yaşıtlarımı izliyorum, bazıları iş tutturmuş, bazıları yuva dahi kurmuş, kimisi de daha ve henüz hayata başlamamış, herkesin sebebi ve sonuçları var. hepsiyle ilgileniyorum hiç biriyle ilgilenmiyormuş gibi.

herkesin fotoğrafı var aklımda. bana en yakın olan insanoğlunun da, bana başka, yakın olamayacak insanoğlunun dahi her hangi ve her anı hafızamda, en az bir fotoğraf karesi halinde aklımda.

hepsini taşıyoum. gittiğim her yere ve bulunduğum her ruh halinde hepsinin karışımı halinde tepkilerim herbirine, vücudumun parçası olmayan her birine, her birinden bilinçli ya da bilinçsiz biriktirtirdiklerim.

herkesi duyuyorum. etrafımda duyu eşiğim dahilimde her tınıyı hissediyorum, duymak zorunda değilim, hissediyorum. dönüp dolaşıp da, o anla ilgili başlangıç noktasına dayandığım anı hatırlatan ilk kavram duyduğum hisler .

her şeyi biliyorum. bilmemek erdem oluyor belirli bir noktaya dayandığında ve belirli bir noktaya dayanmasa da her şey bilmediğini göstermek zeka belirtisi oluyor. biliyorum ama bilmediğimi gösteriyorum anlayamadığımı söylüyorum ve kabullenerek aklımın son verdiği şeylerin benliğimin son vermesine engel oluyorum. beynimin varettiği zekamın, kalbimin yol verdiklerine boyun eğmesine değil de mantık yaratmasına izin veriyorum.

herkesin kokusunu alabiliyorum görebildiğim ve ismini duyabildiğim. üzerine gidip yakınlaşmak ve cismini yakınsamaya gerek yok kendime. koklayabiliyorum ne geçirdiklerini akılllarından. saklamaya çalışmaları öyle acizlik …

ve biliyorum sonunu. ama vücuduma haz veriyor, onu besliyor duyduklarıma gerçek anlamlarını yüklememek, kokladığım pis kokuları gülümseyerek etkilerini yok saymak, bildiklerimi nefrete dönüştürmeyerek kendi eksikliklerimi havaya pırıltılı toz zerrecikleri halinde saçıp, diğerlerinin gözlerini almak ve onları eksikliklerimle etkilemek. ve yine biliyorum her şeyi ama engel olamıyorum kendime. sadece en en başarılı olduğumu yapıyorum. zamanının gelmesini bekliyorum. hayır, ertelemiyorum.

One response to “her şey hakkında her şey ama ‘"hiç" "bir" "şey"’

Leave a Reply

